معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر تقویت فعالیت های دانشجویی گفت: تجربه به ما ثابت کرده است که هرجا که امور را به جوانان واگذار کردیم، برده ایم.

تلاش برای احیای گروه‌های دانشجویی نابود شده توسط کرونا

عبدالحسین کلانتری در آیین اختتامیه رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی که امروز برگزار شد، دانشجویان را رونق بخش رویدادهای فناوری و نوآوری توصیف کرد و افزود: این از بدیهیات است که هر وزیر، معاون و مسئولی که در وزارت علوم وارد می‌شود مساله تقویت فعالیت های دانشجویی را باید در اولویت قرار دهد و به آن ها پر و بال داده شود.

وی با بیان اینکه تقویت فعالیت دانشجویی از سیاست های ما در وزارت علوم بوده است، ادامه داد: بعد از شیوع کرونا بسیاری از گروه های دانشجویی از بین رفت و ما در پی احیای این گروه ها بودیم.

کلانتری پیوند زدن جریانات دانشجویی با مسائل کشور را از دیگر اولویت های وزارت علوم نام برد و یادآور شد: تجربه به ما ثابت کرده است که هرجا که امور را به جوانان واگذار کردیم، برده ایم؛ از زمان جنگ تا دوران بازسازی و توسعه اقتصادی هر جا که زمینه را برای جوانان فراهم کردیم، دستاوردهای خوبی را داشته ایم.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: این رویکرد در وزارت علوم بوده و در تفاهم نامه هایی که منعقد کردیم مساله پیوند زدن جوانان با مسائل جامعه مد نظر بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت درگیر شدن جوانان در مسائل نوآوری کشور افزود: با مصوبه هیئت دولت، مشکل دانشجویان برای ثبت شرکت و مساله نظام وظیفه مرتفع شد و بر این اساس دانشجویان بدون سپری کردن دوران نظام وظیفه می توانند نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند.

کلانتری با تاکید بر تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت دانشجویان گفت: تقویت خلاقیت از دوران کودکی شروع می شود و ما نمی توانیم معطل نظام آموزش و پرورش باشیم و باید این‌مسیر در دانشگاه ها دنبال شود. ما باید فرصت ابزار ایده و اندیشه به جوانان بدهیم و در این‌ مسیر باید بپذیریم که بخش عمده ای از ایده ها پذیرفته نمی شود ولی ما باید این‌مسیر را پر رونق‌تر ادامه دهیم و مسیری هموار کنیم که هزینه شکست تیم ها را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.